vrijdag 7 december 2007

Jaipur!

Namaste!

Ben alweer een week in Jaipur! En amper tijd om een internetcafeetje op te zoeken. Misschien best een goed teken. Alles gaat beregoed. Ik begin m'n plekje hier wel te vinden, weet steeds beter hoe het werkt, en heb fijne mensen om me heen. Edje maakt vriendjes ;)

Jaipur is chaotisch, bazaartjes, koeien op straat, kamelen (want het ligt toch tegen de woestijn aan. Maar ook varkens, kippen en honden. Alles begint te wennen. De geur is een mengeling van uitlaatgas, wierook, anijs, kruiden en zweet. Of zoiets. De starende blikken wennen. Al voelde ik me een beetje ongemakkelijk toen ik gister ineens omrings was doot 25 Indiers. Druk Hindi pratend en foto makend. Aiai.

Het eten is heerlijk! De snacks superzoet. Ik kreeg op mn stage een 'koekje'. Een soort van golfbal die echt alleen maar uit suiker bestaat. Superzwaar en mn tanden vielen ter plekke uit mn mond. Ieee.

Alleen de riksja rijders laten me soms flippen. Best ok dat afdingen, maar niet in de ochtend als ik naar mijn stage moet en net wakker ben. Geduld is niet mn sterkste punt..

En m'n stage? Mmm. Daar ben ik niet niet zo zeker van. Van efficientie hebben ze nog niet gehoord. Alles gaat vreselijk langzaam. Picture mij samen met mijn Indiase 'collega' achter de computer. Je zit niet samen achter de computer. Je drinkt samen een borrel aan de bar. Achter de computer zit ik liever alleen. Dan noemt zij bedragen en ik typ ze in Excel. Of we copy pasten. Daar moeten we het maandag maar eens over hebben..

Die borrels zitten overigens best goed. De eerste avond al aan de wodka. Eerste ochtend lichte hoofdpijn. Jaipur welcomes Edje. Elke woensdagavond hebben we traineediner. En dinsdag waren we uitgenodigd door een kroegeigenaar hier in Jaipur. Twee mercedessen op de oprit en fijne wodka.

Vanavond in de nachtbus naar Udaipur!

Hoop dat in Nederland alles goed gaat. Ik zit compleet in mn Indiabubbel. Misschien eens tijd voor nu.nl. En mail me roddels of sappige verhalen. Voor als ik me verveel op mn stage en we dan eindelijk internet hebben..

Heel veel liefs!! xxxxx

Ps. Ik heb ruzie met de foto's. Ga ze proberen op hyves te zetten. Voor ee kleine impressie..x

10 opmerkingen:

Anoniem zei

ED!!

Ben blij dat het goed met je gaat en dat je een hoop vriendjes maakt! Alleen jammer van je stage!..mem zei dat je misschien les wilde geven op een school voor stage? ( apetrots was ze hoor! :P) Maar goed dat horen we dan allemaal nog wel! ik ben ontzettend benieuwd naar de foto's. heb natuurlijk die van die verschrikkelijk MOOIE man op je hyves al gezien, jeetje jammie zeg! ik zal je niet tegenhouden als je er 1 mee naar huis wilt nemen! maar vraag dan wel even of ie nog zo'n even mooie broer heeft! haha!:P

Kus van je zus!

Unknown zei

Jaaaa een teken van leven! En wat een fijne ook. Geweldig om te lezen dat het allemaal zo goed met je gaat. Afgezien van die stage dan.. copy pasten kan je idd ook gewoon in NL. Wodka's drinken daarentegen... maar wel goed dat je in Jaipur bent begonnen dan, ik dacht dat die rare Indiers helemaal niet mochten drinken?
Ik zeg neem er nog een, en ik kijk uit naar de foto's!

Liefs!

tessa zei

Hey Rigtje, wat fijn te lezen dat het alles zo goed gaat! Ik moet zo lachen om je samen-achter-de-computer-verhaal. Teveel mensen in dat land, werk dus maar verdelen haha.. Ga nu meteen op je Hyves kijken naar die mooie man.. Haha.

Liefs uit Manly!

Unknown zei

Riggie! Still alive!

Goed om wat uit het verre oosten van je te vernemen. We hoeven ons in ieder geval geen zorgen om je te maken als ik dat zo lees.
Hier is het koud en nat dus je mist niks!

x Klaske

Anoniem zei

Haaai lieve Rigtje
Wel grappig, jij geeft de eerste indruk van India vorm in mijn hoofd... Het klinkt interessant allemaal. Alsof je er niet zo snel uitgekeken zal raken.
Ach je stage, wie weet wat er nog gaat komen. Toch ook wel leuk om die ineffientie te ervaren? Maar het lijkt me een goed plan om er zelf werk van te gaan maken en erover te praten. Succes!
Hier in Nederland heb ik hard aan mijn surprise en gedicht gewerkt, met de familie bij elkaar gezeten, 't heerlijk avondje is gekohomen, pepernoten en marsepein, oh kom er eens kijken, tralalali tiralalala, chocoladeletters! Hihi
enneh ik zou bijna lid van hyves worden...
Kusjes!
(ken je al wat Hindi woorden?)

Anoniem zei

Ik dacht: Tynke spot een mooie man bij jou in de buurt, ik ga hem ook eens bekijken...en niet overdreven: ik lig met mn tong op tafel! Neem mee naar Nederland die hap! Ik voorzie geen problemen in Inda: mooia mannen, leuke mensen en wodka! Fijn weer wat van je te horen, kijk uit naar je foto's! Liefs Lyd

Anoniem zei

Hallo! Blij om weer wat te lezen. Ik ben zo benieuwd wat je van de treinreis vond... Viel het je mee? Hoop indrukken dus begrijp ik. Heerlijk.

Liefs, Claudia

Berber zei

Eind-e-lijk :) Ik wachten en kijken of ze iets heeft geschreven en zie daar! Vodka en mooie mannen all over the place. Klinkt gewoon net Lloret de mar...toch?

Wel gezellig samen computeren, kan die Indier misschien ook iets op je blog schrijven?

OMG ik vertrek over 2 dagen. Ben nog niet heel zenuwachtig want ik ben ontspannen door het kopen van nieuwe schoenen...Ook belangrijk. Snap je best toch, nu je in de armoede zit wig.

Hoe wordt kerst daar gevierd? Eten van kamelen? Vertel!
Succes en veel plezier!!!

Kus!

Anoniem zei

Heey Rigtje,

Klinkt wer super verrassend allemaal. Hmmm, wat de geurtjes betreft, er is vast wel ergens een kraampje waar je wasknijpers kan kopen, voor op je neus...

Hmm, beetje raar dat ze daar geen efficientie kennen, je zou het toch wel denken aangezien ze 1 van de opkomende economieen zijn. Apart, ja!

Hier alles z'n gangetje. Tentamens beginnen volgende week. Ik heb 2 dfagen om strafrecht 3 te leren...hmm...duim je voor me...oh nee, mischien dat je een wierookstokje voor me kan aansteken :-)? Alle hulp is welkom!!

Tot de volgende bericht!

kus, ilki

Gijs Besseling zei

Ha Rigtje,

Ik kreeg zojuist een bericht in het Indiaas geschreven via de MSN van je. Dat leer je snel! En een link naar dating site om een leuke Indiase man te ontmoeten!

Je had je MSN aan laten staan en daar heeft iemand leuk gebruik van gemaakt!

x Merel