woensdag 23 januari 2008

De tijd vliegt!

Nog maar een dikke week over in Jaipur. My oh my. Waar blijft de tijd? In Mumbai, Goa, Jaipur, Samode en Agra misschien? Zoveel dingen te zien en zoveel te beleven. Om dan te bedenken dat ik nog meer dan drie maanden over heb om te reizen.. Heerlijk!

Na kerst ben ik vertrokken naar Goa om Oud & Nieuw te vieren. Een fantastische trip! Wezen clubben in Mumbai, een supermooie stad! Goa was een en al feest, strand, chillen, rondstruinen en nog meer niks doen. Even weg van de chaos en het lawaai in Jaipur. 1 januari rond achten op het strand gecrasht om mezelf rond elven naar huis te slepen. Dat zegt wel genoeg dacht ik zo..

Terug in Jaipur was ik even m'n mojo kwijt. Ik moest opnieuw een beetje wennen. Al die mannen, die starende blikken, de hectiek. En m'n stage. Die nog steeds niet was wat ik ervan verwachtte. Ik werd niet opgenomen in de organisatie, ze gaven me geen werk, ik voelde me niet gewaardeerd en werd daar een beetje ongelukkig van. Negatieve energie en tranen was niet helemaal wat ik zocht, dus ben gestopt. Edje werkloos in India. Heerlijk! Beetje uitslapen, eten, over de bazaars slenteren, kop koffie, henna! Heb ik de tijd om Jaipur met een goed gevoel af te sluiten voor ik ga reizen.

Vorige week was er een nationale feestdag waarbij dan iedereen aan het vliegeren is. Overal waar je keek alleen maar vliegers. Niemand werkt, of gaat naar school. Iedereen vliegert. In sommige opzichten is India wel een beetje zoals in 'De Vliegeraar' een beeld van Afghanistan gegeven wordt. Met z'n allen op een dakterras verzameld. ' s Avonds drankjes. Beregezellig!

Afgelopen weekend met een groep trainees naar een dorpje 40km verderop geweest. Samode. Zo ontzettend leuk! Frisse lucht, wandelingen in de bergen, in de kar achter een kameel, en geslapen bij een gastfamilie! Zo'n fijne familie! Jemie. Het lekkerste eten wat ik tot nu toe in India heb gehad. Foto's gekeken, beetje gekletst rond een vuurtje, adressen uitgewisseld. Dochters die voor ons dansten en henna op Lies d'r hand hebben gemaakt. Kopje citroenthee toen ik me niet zo goed voelde. Wat een goede zorgen!

Aankomend weekend naar Bundi. Ander stadje in de buurt. en dan is het al bijna de 31e. Dag van vertrek richting de Himalaya. Berekoud, berespannend, en vooral supermooi denk ik! Kan niet wachten. Maar wil ook nog graag even hier blijven. Ik hou niet zo van afscheid nemen. Wat toch echt wel bij het reizen hoort..

Hoop dat met iedereen alles goed is. Superleuk al die fijne reacties op m'n site, hyves, en in de mail! Edje blij. India is soms een beetje moeilijk. en het kan niet alijd goed gaan. Maar ik voel me echt goed hier! Elke dag brengt weer iets nieuws. en dan vliegt de tijd wel, maar sommige dingen lijken alweer zo lang geleden. Een groot avontuur! En ik geniet me bulten ;)

Tot snel!!

Veel liefs xxxx

5 opmerkingen:

Anoniem zei

He Rigtje!
Wat vervelend om te lezen dat je stage niet leuk was. Goed van je dat je er mee gestopt bent. Je hoort je inderdaad daar niet unhappy te voelen. Ik ben heel benieuwd naar hoe je de Himalaya (? ik kijk zo raar tegen het woord aan) gaat ervaren.
Liefs,
Claudia

Anoniem zei

Edje mn vriend!

Hier weer een bericht van der Ek. Niet van bergen afvallen en houd de beentjes op de grond en de neus in de lucht en één vinger steeds inhoog (je mag kiezen welke) en kijk altijd naar het noorden. Zo kom je dr wel. Bereveel lol en maak mooie foto's voor ons! Spreek je snel! xxx Ekiem

Anoniem zei

Rigt! Ik heb net even je verhaaltjes gelezen! Klinkt goed allemaal, ben erg jaloers hier in het natte Groningen.. Verstandig dat je gestopt bent met je stage, je bent daar ten slotte niet om dingen te doen waar je niet happy van word:) Geniet er van en good travels! Zwaai even naar Groningen als je op zo'n hoog bergje in de Himalaya staat.

2mp

Anoniem zei

Lieve Rig,

Jeetje zeg! Wat beleef jij veel zeg, en al dat reizen en al die activiteiten. Wat een indrukken allemaal! Heb je ook nog tijd om ze allemaal te laten bezinken?? Het klinkt allemaal zo mooi wat je vertelt! Ik probeer me een voorstelling te maken, maar zonder de foto's van hyves gaat het erg moeilijk, met de foto''s gaat het makkelijker, en de rest fantaseer ik er zelf bij. Het klinkt als een zeer groot avontuur in ieder geval! Spannend!

Genier er lekker verder van maar pas wel goed op jezelf, he. Ik wil je over een paar maanden graag heeeel terugzien en persoonlijk je verhalen horen!

miss you!!!

kus, Ilk

Anoniem zei

Lieve Rigt!

Ik mis je best heel veel!
Gelukkig geniet je vooral, ookal is het soms even niet leuk met je buik en zonder ons. Geniet maar wel voor tien, want wij zitten saai thuis!!!! En niet te snel lopen in de bergen he... en niet er afvallen, zoals ekiem al zei. Dat is niet goed voor Edjes. Heel veel plezier, gekke miep. Tis mijn beurt weer voor een mail!
xx Elve